最新更新日:2023/03/31 | |
本日:8
昨日:11 総数:218960 |
今日の給食「給食で食べてみたい献立」で人気のたこ焼きが早速登場しました。でも、「たこ焼きは好きだけど、中に入っているたこが苦手」な子どもが何人かいました。ちょっと不思議な気持ちがしました。今日はしょう油ラーメンに入っていたチューシューがおいしかった子、するめや魚の皮の干物など「乾きもの」が好きだという子、いろいろな感想を聞くことができました。 Storytelling 3for 30 days based on the rule as follows. 1st day: you can get one grain of rice. 2nd day: you can get two grains of rice. 3rd day: you can get four grains of rice. 4th day: you can get eight grains of rice.... You can get twice as many as grains of rice you got the day before. The story the librarian told to 3rd and 4th graders was about a girl who reformed a king. The king didn’t try to save his people even when they were starved. He collected rice for him and did not give it to the people. One day a girl saved his rice and he promised to give her a reward. That was what she wanted! She told him to give her twice as many as grains of rice she had gotten the day before. At first he did not think it was a big deal but he lost all of his rice after 30 days. He noticed how greedy he was and he did his best for his people since then. The librarian introduced another interesting story. If you could fold a sheet of paper about 30 times, the thickness would be higher than Mr. Fuji! Are you interested in the mathematical aspect or the moral aspect? 今日の給食子ども達に聞いた「給食でこんなメニューが出たらいいなぁ!その2」 オムライス、たこ焼き、焼きそば、りんごジュース、生の果物 この一投に気合いを込めて・・・
体育の時間にソフトボール投げを行いました。2時間目終了後の休みや昼休みなど、子どもたちの遊びの中で「投げる」動作が含まれる遊びの機会がそれほど多くはないことに気づかされました。速く投げたり、遠くに投げたりと、キャッチボールを通して様々な投げ方を身に付けてきたものだと、思わず「自分史」をふり返ってしまいました。今度の週末は、お子様とキャッチボールを楽しまれてはいかがでしょうか。(学校では「心のキャッチボール」も楽しく行っております!)
今日の学習の様子
図画工作科では,木材を使った作品作りをしています。
今日の給食給食後、「スープに入っていた糸こんにゃくみたいなのは何ですか」と質問にきた児童がいました。一緒に献立表を見て「春雨」だとわかりました。給食に興味を持ってくれてうれしかったです。 何をしているのでしょうか?今日の給食今日のナムルにはもやしとちくわの他に緑色の野菜が入っていました。いったい何という野菜でしょう?ほうれん草?ねぎ?にら?小松菜?答えは献立表をよーく見るとわかります。 今日の給食「今日はとりにくがおいしかったです。やわらかくてしょう油とレモンの味がしました。」2年児童 みどりの少年団活動 サツマイモの苗植え
学校庁務員さんに教わりながらサツマイモの苗を植えました。おいしいおいもに育ってほしいです。
みどりの少年団活動 花の植替え
一人一人が一鉢ずつ育てている花が大きくなってきました。大きな鉢に植替えを行いました。
紙けん玉ジ・オタマジャクシ2鉄棒今日の給食子ども達に聞いた「給食でこんなメニューが出たらいいなぁ!その1」 ピザ、タコライス、たこ焼き、たい焼き、お好み焼き、ホットドッグ、フライドポテト、焼きそば 今日の給食給食の後片付けではビニール袋の口を一つに結ぶ作業もあります。大人にとっては当たり前にできてしまう動作ですが、子どもに教えるのはとても難しいし、時間もかかります。つい大人が手出しをしてやってしまいたくなるのですが、できた時の子どもたちはとてもいい表情を見せてくれます。 Storytelling 2Momotaro, Peach Boy. The students knew the outline of the story but the librarian introduced a little different story. They were surprised to know a variety of Momotaro stories. The librarian also introduced an interesting book about Onigashima, Demon Island. The students got interested in the story about Demon Island after Peach Boy left. * Let me apologize the mistake in the webpage which was updated on May 20th. I used "swallow" but I should have used "sparrow". The one-leg bird was a sparrow, not a swallow. By the way, the swallows which dwell under the porch are ready to leave Ishida. We hope that we can meet them next year. 民生児童委員さん・主任児童委員さんがいらっしゃいました!今日の学習の様子外国語では,タブレットを使いながらジェル先生と学習しました。 図画工作科 |
伊達市立石田小学校
〒960-0807 住所:福島県伊達市霊山町石田字的場6 TEL:024-586-1350 FAX:024-586-2024 |